top of page
הפוסטים שלנו:

מוכנות לחשבון לקראת כיתה א׳

אחת הקבוצות המבוקשות בריפוי בעיסוק הינה קבוצת המוכנות לכיתה א'. חשוב להדגיש כי אנו, כמרפאות בעיסוק עוזרות בהקניית מיומנויות ולא בלימוד התכנים עצמם. כלומר, בסוף תהליך קבוצתי שכזה, לילדים תהיה תשתית טובה ללמידת החשבון.

לפני שמתחילים ממש, כמה דברים שחשוב לדעת:

  • הצלחת המעבר מהגן לבית הספר תלויה בבשלות הילד בתחומים רבים: בשלות רגשית, חברתית, סנסו-מוטורית, שפתית ובשלות קוגניטיבית.

  • הבשלות הקוגניטיבית-תפיסתית באה לידי ביטוי בהבנה של מושגי מרחב, ביכולת להעתיק צורות ואותיות, בתפיסה חזותית תקינה ובתפיסה חשבונית.

  • תפיסה חשבונית ומוכנות בכלל ללמידת חשבון כוללות: הבנת מושגי גודל (מה גדול או קטן), זיהוי ספרות, שיום ספרות, עיצוב וכיווניות של ספרות, התאמת כמות למספר, מנייה, ביצוע פעולות חשבון פשוטות (חיבור וחיסור בעשרת הראשונה) ועוד.

  • בפוסט זה אנו נתמקד בהיבטים שונים של התפיסה החשבונית ובעזרים בהם ניתן להשתמש על-מנת להקנות את התשתית הנדרשת ללמידה.

____________________________________________________________________


הנה מספר המלצות למשחקים מקסימים אשר יעבירו לכם את ימי החורף הקרים. לצד ההמלצות מצורפים הסברים קצרים שיעזרו לכם לבחור את המשחק המתאים ביותר עבור ילדכם.


*חשוב להדגיש כי ההמלצות הללו אינן מהוות תחליף לטיפול בריפוי בעיסוק ולקבוצת מוכנות לכיתה א', אלא תרגול נוסף בבית.


1. "מרדף תנינים" של חברת קודקוד, הינו משחק קופסא מתוק שמטרתו לברוח מהתנין. המשחק מיועד ל: 2-4 משתתפים, אשר אינם מתחרים אחד בשני אלא נגד התנין. המשחק מפתח יכולת תפיסת כמות עד 6 (שימוש בקובייה), סידור קלפי המשחק לפי רצף מספרי, יכולת מנייה של צעדי השחקנים וכן זיהוי מספרים מ- 1 ועד 18.

2. מי לא מכיר את המשחק הקלאסי סולמות ונחשים?! אנחנו הוספנו כאן תמונה של לוח משחק- רצפה, אבל יש עוד רבים נוספים וטובים. חשוב להקפיד שלוח המשחק יהיה גדול והמספרים שעליו יהיו כתובים באופן ברור. לוחות מגנטיים שומרים שהחיילים לא יזוזו במהלך המשחק. בעזרת המשחק ילדכם יוכל לשפר את תפיסת הכמות (עד 6 עם קובייה), למנות צעדים וכן לזהות מספרים עד 100. בנוסף, מאחר שמדובר במשחק תחרות ארוך, יש בו בונוסים נוספים (שמירה על איפוק, המתנה לתור וכן יכולת להכיל הפסד).

3. "מרוץ שבלולים" של חברת Ravensburger הינו משחק עץ חווייתי בו 6 שבלולים עורכים מרוץ והילדים צריכים לננחש מי מהשבלולים יגיע ראשון. כל ילד מתקדם בתורו בהתאם לקובייה (תפיסת כמות + מנייה). המשחק מתאים ל- 2-6 משתתפים.

​4. חוברת מספרים WaterWow של חברת Melissa & Doug הינה חוברת צביעה לילדים. ילדכם יוכל לצבוע כל דף מספר רב של פעמים בזכות עט המים המיוחד המצורף לחוברת. הציור יצבע בצבעים יפיפיים ויתעורר לחיים. לאחר כרבע שעה הדף יתבייש והציור יחזור להיות שחור לבן.

חוברת חווייתית זו עוזרת בפיתוח מיומנות זיהוי ספרות והתאמת מספר לכמות.

תהנו!




פוסטים אחרונים:
ארכיון:
חיפוש לפי תגיות:
No tags yet.
עקבו אחרינו:
  • Facebook Basic Square
bottom of page